דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כל מה שרציתם לדעת על פרקטים ולא העזתם לשאול! 

מאת    [ 29/08/2012 ]

מילים במאמר: 516   [ נצפה 1524 פעמים ]

 

פרקטים הפכו בשנים האחרונות לסגנון הריצוף הפופולארי ביותר בקר ישראלים ובקרב אנשים ממדינות מערביות ברחבי העולם כולו. עובדה זו איננה מפתיע, משום שפרט משרה בחלל המבוקש אווירה קסומה, ייחודית וחמימה יותר מכל סגנון ריצוף אחר, כמו קרמיקה או שיש.

מי שמבין מעט בעולם עיצוב הפנים בכלל, ובפרט בתחום הפרקטים, יודע בוודאי כי פרקטים נבדלים זה מזה כתלות במגוון רחב של קריטריונים, עד ליצירת פערים מאוד גדולים במחיר, באיכות ובדוגמת הפרקט.

בהמשך הכתבה נדון בפרמטרים החשובים שיש לקחת בחשבון בעת רכישת פרקטים ובהבדלים המרכזיים ביניהם, על מנת לאפשר לכם לרכוש חכם ובאופן מושכל, את פרקט החלומות שלכם.

ראשית כל, בחלוקה גסה ניתן לחלק פרקטים לשלושה סוגים עיקריים:


    • פרקטים מעץ טבעי, או פרקטים טבעיים- כשמם כן הם, עשויים מעץ טבעי. בקבוצה הזו נמצאים כל רצפות הפרקט העשויות מסוגים שונים של עץ. פרקטים טבעיים מרהיבים ביופיים ונותנים לבית את הארומה המיוחדת במינה שמעניק העץ. השילוב המרשים של יוקרה וחמימות ביתית נעימה מתבטא בצורה מושלמת דרך העץ, ומבחינה דקורטיבית, מדובר בהחלטה נכטנה ובחוסר יכולת לבצע טעויות- זה תמיד תמיד יפה!
    • פרקטים לימינציה- תת הקטגוריה הזו כוללת את כל סוגי הפרקטים שאינם עשויים מעץ טבעי אלא מחומר סינתטי דמוי עץ. ככלל, ככל שהפרקט יייראה יותר דומה לעץ, כך הוא יעלה במחירו. בקטגוריה של פרקטים מסוג לימינציה תמצאו שלל לא מבוטל של סוגים הנבדלים זה מחברו באיכות, בארץ המוצא, בגוון, במרקם ובמגוון נושאים נוספים.
    • פרקטים מעץ גושני- גם הפרקטים של קטגוריה זו עשויים מעץ טבעי, כאשר ההבדל בינם לבין פרקטים טבעיים רגילים הוא בעוביים, שגדול ב- 2 סנטימטר לערך מהפרקטים של סעיף 1. לכן, הם יקרים מעט יותר.

שאלת המחיר-

אחת השאלות והנקודות החשובות ביותר שכולנו, כמעט, לוקחים בחשבון בעת שאנו רוכשים פרקטים חדשים לבית, או כל פריט עיצוב אחר, היא- כמה זה עולה לנו?!

בגזרת הפרקטים, פרקטי לימינציה יהיו בדרך כלל זולים משמעותית מפרקטים העשויים מחומר טבעי. גם בגזרת הפרקטים הסינתטיים ישנו טווח רחב מאוד של מחירים, כתלות באיכות הפרקט. בקצה האחד של הטווח כאן נמצאים הפרקטים הבלגיים והגרמניים, שנחשבים בעלי שם טוב ואיכות מאוד גבוהה ויוקרתיתי, ובקצה השני תמצאו פרקטים תוצרת סין והודו, שבדרך כלל יהיו באיכות ירודה מאוד בהשוואה לפרקטים מארצות אירופה השונות, ולמרות מחירם המוזל, לא מומלץ לרכוש אותם ובהחלט עדיף להשקיע בפרקטים איכותיים יותר שישרתו אתכם לאורך שנים ולא תיאלצו להחליף אותם במהירה.

דקורציה

ברמת העיקרון, פרקטים טבעיים מאוד מרשימים במראם, ומי שמבין בתחום בדרך כלל יזהה דיי בקלות מתי מדובר בפרקט עץ ומתי מדובר בפרקט סינתטי. עם זאת, ישנם היום פרקטי לימינציה משגעים שנדמים לעץ באופן כמעט זהה וגם הם מאוד מרשימים למראה. בנוסף, פרקטי לימינציה מגיעים בשלל לא מבוטל של צבעים משום שהם אינם מוגבלים לצבעיו המקוריים של העץ. לעומתם, פרקטים טבעיים מוגבלים לגווני העץ ומי שמעדיף דווקא רצפה בצבע קרם או אפור, יכול לבחור לו פרקט לימינציה איכותי ומרשים.

עמידות-

פרקטים העשויים מעץ עלולים להתכווץ או לשנות צורתם במידה והם נמצאים בסביבה אקלימית שאינה אופטימאלית בעבורם. פרקטים מלימינציה עשויים מראש מחומרים יותר עמידים, המתמודדים טוב יותר עם שינויי מזג אוויר, אך רק אם הם פרקטים איכותיים ובעלי יכולת השתמרות גבוהה.

עכשיו, בחרו בעצמכם את הפרקט שלכם!

בהצלחה!

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב